BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
There was an error in this gadget

Thursday, January 5, 2012

bicara hati


Sedih…

Ana tak tahu kenapa ana rasa sedih..kenapa ye ana rasa sedih?? Sedih ke cemburu?? Patut ka ana cemburu?? Adakah sbb ana cemburu, ana turut rasa sedih?? Aish.. apa kena-mengena dengan dua benda nie?? Ana sedih sebab apa?? Sbb ana cemburu kot?? Betol ka ana tengah rasa cemburu sekarang nie?? Mungkin ye agaknya… ana tengah ada perasaan cemburu sekarang nie.. patut ka ana cemburu dengan benda tu?? Dia bukan sapa2 dengan ana.. tapi hati ana nak kat dia.. hati ana nie suka kat dia.. ana tak tahu perasaan apa lagi yang ana rasa pada dia.. tapi ana memang rasa marah, bila tengok benda tu… kenapa ana patut marah?? Dia bukan sapa2 dengan ana… aduhh.. susah situasai ana nie kan.. pelik.. rasa mcm tak boleh kawal dah perasaan nie.. mungkin ana teringat dekat dia agaknya.. sebab tu ana jadi macam nie…. Macam mana nak bagi tak ingt dia?? TIAP2 malam ana berangan nak kahwin dengan dia.. astgfirullah halazim.. hrmmm..parah2.. tapi kenapa ye ana perlu berangan macam tu?? Dia sendiri penah kata, dia tak mahu kat ana.. kenapa ana masih mahukan dia ?? kenapa?? YaAllah, ana betol2 tak tahu dengan perasaan nie.. rasa rimas… rasa tak suka.. arrrr…..YaAllah tolonglah diriku untuk ubah perangai ini YaAllah.. ana takut kepada-MU.. ana takut..takut amalan ana tidak diterima-MU… ana mahukan redha-MU.. 


YaALLAH.. andai dia jodoh ku.. satukanlah hatinya dengan hatiku, agar kami memperolehi redha-MU, agar jodoh kami bersama cinta-MU, agar keluarga kami menjadi taman syurga-MU.. agar jiwa kami, kasih kami, sayang kami, rindu kami, cinta kami hanya kerana-MU… 

sekirnya dia bukan jodohku, jodohkan jugak…jika dia tidak berjodoh denganku, maka jadikanlah kami jodoh..kalau dia bukan jodoh ku, jangan sampai dia dapat jodoh lain selainku…kalau dia tidak bisa dijodohkan denganku jangan sampai dia dapat jodoh yang lain, biarkan dia tidak berjodoh sama seperti diriku dan saat dia telah tidak memiliki jodoh, jodohkanlah kami kembali… kalau dia berjodoh dengan orang lain, putuskanlah!! Jodohkan denganku…jika dia tetap menjadi jodoh orang lain, biar orang itu ketemu jodoh dengan yang lain dulu dan kemudian, jodohkan kembali dia dengaku… (nak,nak sangat nie!!) aamiin.. 

jodohkan dia untuk ku yaALLAH

Sunday, January 1, 2012

kisah percintaan antara hati dan iman

Kadang-kadang hati kering tanpa sinaran hidayah daripadNya. 
Oh, iman.. Janganlah tinggalkan hati..
Hati sayang iman..
Andai iman pergi tinggalkan hati, pasti hati terluka...
Imanlah penawar hati...
Keranamu iman, Hati mengenal Sang Pencipta Yang Maha Pengasih..
Yang telah mengurniakan iman pada hati..
Iman, hati perlukan iman..
Ya Allah, Kau peliharalah imanku ini..Ya Allah..
Imanlah sebaik-baik teman yang indah sekali buat hati..

Iman, hati perlukn iman..
Bila iman tiada di hati, tiada erti hidup di dunia ini..
Iman, ke mana iman pergi? 
Hati ini gelap tanpa iman..
Hati..hati harus digilap..
Agar hati sentiasa bersih dari terpalit cebisan kekotoran..
Bila hati kotor, iman pun hilang...
Bagaimana ingin menggilap hati tanpa iman?
Bagaimana ingin menggilap hati kalau iman tiada?
Iman, hati akan mencari iman!
Kerana iman sepatutnya berada di hati..

Iman, tanpa iman..hati mati... 
Ya Allah, Engkau tempatkanlah iman di hati..
Ya Allah, Engkau kekalkanlah iman di hati..
Jangan biarkan imanku lari, Ya Allah..
Ya Allah, bila iman ada di hati..
Hati tidak akan mati, Ya Allah..
Ya Allah, hati hanya ingin mati bersama iman, Ya Allah.. 


hati perlu iman